1567 blogginlägg senare

Puh! Äntligen har jag gått igenom hela min blogg. Det har ju kommit in nya kategorier allteftersom så nu har jag sorterat och sorterat. Och insett hur mycket jag har glömt bort av dagarna jag har levt.
 
Jag har till exempel blivit påmind om:
  • Att jag lade ifrån mig datorn i en hel vecka sommaren 2013
  • Att jag aldrig berättade att jag ättränade på Ätstörningsmottagningen i form av luncher
  • Att jag var så vilsen och förtvivlad i början av 2013 för att jag inte visste var jag skulle be om hjälp eftersom jag nyss fyllt arton och inte kunde gå tillbaka till BUP
  • Hur jag skrev att "jag vill vara fröken nyttig, jag mår bra av det"
  • Att jag en gång i tiden har kunnat tänka att ett klädesplagg ser bättre ut på kroppen än på galgen
  • Att jag en gång fick reda på att sättet jag sprang på gjorde att jag ramlade lätt på fotbollsplanen
  • Att jag förnyade Bonitas schabrak
  • Att farmor gjorde uggletavlan enkomt till mig
  • Att jag endast skrev två inlägg under april 2011
  • Hur mycket jag och Bonita gick fram som team, men att jag hade ribban för högt för att se det
  • Att jag fotade riktigt fina bilder på fyrverkerier för några år sedan med min lilla digitalkamera
  • Hur förtvivlad och förundrad jag var när mina lockar försvann och mitt hår blev tunnare
  • Om hur jag skrev om mörker då som det faktiska fenomenet - inte om inre mörker
  • Att jag 2010 skrev om träningsångest
  • Att jag och Emma gjorde iordning morötter och dipp på Coops kundtoa innan vi skulle på bio
  • Mitt sjuka sätt att försöka dämpa min hunger (som inte berodde på att det var fel på mig utan att mina portioner var för små)
  • Hur mycket beröm jag fick för mitt bildspel som jag gjorde om fotbollen
  • Att Delice sa att jag hade fått en älg i huvudet, när jag hjälpte henne med hennes blogg, för att jag inte brukade vara så snäll
  • Att jag såg The Grudge för fem år sedan utan att veta att Sarah Michelle Gellar spelade huvudrollen
  • Hur jag testade dricka en sak från svarta listan 2010 för att jag "kunde unna mig det" efter hårdträningen, skämdes för ångesten efteråt och sa istället att jag tyckte det var så äckligt
  • Hur häftigt jag tyckte det kändes att vara hemma en hel dag utan att göra något annat än att kolla på film hela förmiddagen
  • Att jag gjore ett sådant där "do-it-yourself"-inlägg för si sådär sex år sedan utan att veta att det var "en grej" (eller skulle bli en grej?)
  • Hur mitt rum såg ut innan vi tapetserade det
  • Engelskaläraren som vi hade i åttan som vi kallade "Hejsan hejsan"
  • Hur Emma försökte få in mig på en bio med 15-årsgräns när jag var 14 - men misslyckades 
  • Att jag inte visste att "blond och dum" var en grej
  • Pixbox
  • Hur ett av mina tvång redan fanns i mitten av 2009
  • Att mina löften egentligen började i juni och inte i september
  • Att jag ansåg mig själv som tjock för att jag hade ätit innan jag började vandra nedåt i spiralen (eller det kanske var ett tecken på var jag var påväg?) 
  • Hur jag offrade mig för Ida och blev "rövad" när hon redan hade blivit det så många gånger
  • Hur jag, Emma och Evelina åkte till sjukhuset sent på kvällen och skrek "vi lever!" - för att känna att vi levde
  • Hur irriterande jag skrev med tusen förkortningar och smileys efter varje mening
  • Att jag aldrig ska ta bort min blogg, utan fortsätta skriva för det var verkligen underhållande och intressant att gå tillbaka och läsa och minnas
 
  • Men jag påmindes också om att min blogg är över sex är gammal, har en massa inlägg och att jag aldrig ska göra detta igen
(+att blev påmind om att jag varken lagt ut bilder från Holland, London eller studenten...)
 
 
 
De kategorier som finns nu är i alla fall
 
 Ja, jag har mycket "tankar". Jag tänker mycket. Och skriver därefter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0