Julig lista

Jag älskar ju julen (...) så därför snodde jag denna från Liselotte och Johanna
 
Pepparkakor eller lussebullar? Måste nog säga lussebullar för att inte skapa någon slags rädsla efter min senaste incident med ett långt, äckligt hårstrå som stack ut från Bullen pappa bjöd mig på (hår som inte sitter fast är ungefär det absolut värsta jag vet!)
Skumtomtar eller knäck? Min tänder gillar väl inget utav det, men jag väljer nog knäck - skumtomtar smakar mer än skumt...(förutom de jag smakade hos Emma igår, de var annorlunda och bättre).
Köttbullar eller prinskorvar? Vegetarian? (men förr - för läääänge sedan, innan jag började ogilla klassisk mat - var det köttbullar.)
Julkorv eller julskinka? Fortfarande vegetarian (men innan dess julskinka -med hemmagjord äppelmos på).
Lax eller sill? Vegetarian!!! Men i början åt jag ju fisk och älskade både lax och sill, sedan blev sillen för salt, så jag säger väl lax (tänker att jag äter fisk om jag absolut vill någon gång, men det känns bara fel när jag tänker på det).
Sylta eller pastej? Japp, fortfarande vegetarian, men när jag åt kött var jag ungefär gift med leverpastej så...
Paradis eller Alladin? Ingen vidare åsikt.
Revbensspjäll eller Jansson? Vegetarian,  MEN mamma gör den mest fantastiska Jonsson och revbensspjäll har vi aldrig haft på julbordet så...
Glögg eller julmust? Båda är väl sisådär. Beror på tillfälle.
Rödbetssallad eller dopp i grytan? Är sillsallad samma sak? I så fall säger jag: veg....ja ni vet. Men förr var det dopp i grytan.
Ris ala Malta eller gröt? Åh nej nej nej!!! Får kväljningar av risgrynsgröt (gissar att det andra smakar typ likadant?)
Hemma eller borta? Borta! Så kan man åka hem till en icke-jul (dock ska vi vara hemma i Byn år och det känns ändå bra - kan ju åka hem till mitt icke-juliga hem).
Utomlands eller Sverige? Utomlands och slippa fira.
Ge eller få? Ge. Får dåligt samvete av att få.
Mysteriet på Greveholm eller Sunes jul? Mysteriet på Greveholm (har nog inte sett Sunes).
Chokladkalender eller paketkalender? Alltså inget.
Plastgran eller äkta? Om det ska vara någon så ska det vara äkta!
Arne Weise eller Ernst? Ernst är ju som mysig (ska jag vara ärlig så kan jag dock inte koppla ihop honom med julen, visas det något program med honom då eller?).
När vill du att första snön ska falla? Helst aldrig, men lite snö kan väl vara bra ändå så det inte blir så förbaskat mörkt.
Har du haft en grön gräsmatta på julen? Ehh, nä? Norrbotten ni vet. Jo förresten, när vi var i Thailand.
När är det dags att pynta? Aldrig.
Kan du komma på något negativt med julen? Konsumtionshetsen, matsvinnet, matångesten, stressen, pressen, traditionerna och allt annat som jag skrev här
Favoritjulfilm: Kan du vissla Johanna är den enda jag kommer på....
Favoritjulkalender: Pelle Svanslös!!!
Blir du mättad av julen när den är slut eller vill du ha mer jul? Vill inte ha jul alls.
När öppnar du dina julklappar? Om vi kör en jul med julklappar kan det bli en på morgonen, annars på eftermiddagen efter Kalle.
Favoritjuldoft: Tänkte säga kanel men doften får mig bara att tänka på risgrynsgröt (lärde mig dock att älska smaken av kanel på dagvården förra året).
Vad framkallar mest julstämmning? När Emmas mamma Lena har julpyntat i huset (enda stället där jag inte hatar julen).
Vad är viktigast med julen? Att den tar slut? Nä men att bara få ta det lugnt och träffa familj och släkt (vilket typ aldrig händer då det bara är jag, mamma, pappa och mormor, men förra julen hos min moster och familj var riktigt bäst!)

Kommentarer
Johanna - Återhämtningsbloggen

Hoppas att din jul blir så bra som möjligt Sofia. Stor kram ❤

Svar: Tack detsamma! Kram ❤️
Sofia Kihlström

2015-12-21 @ 14:07:00
URL: http://johannaahlsten.livskick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0