Words will be just words until you bring them to life

Det jag har skrivit om ideal, kläder, vikt och förbud är än så länge bara tomma ord. Men jag ska verkligen försöka leva som jag lär. Jag vet allt jag borde gör i teorin - det gäller bara att göra det i praktiken.
Förbuden är jag väl inte riktigt redo för just nu, det är mer aktuellt att ens äta normalt. Vad det nu är.
Har fått ett schema av dietisten som är anpassat för mig. Jag borde kunna lita på det. Men ändå känns det som att jag kommer gå upp flera kilo efter en måltid. Jag vet att det är omöjligt. Och om jag hade gjort det ska det inte spela någon roll. Jag är ingen siffra. 
Trots alla känslor ska jag försöka följa det där schemat. För det kan inte vara såhär längre.
Och när jag säger följa schemat menar jag även efteråt. Och i schemat finns det inte med några kompensationstillfällen. Om jag gör det i två veckor ska jag få en belöning. Om jag gör det i ytterligare några veckor ska belöningen bli verklighet. Mer om det en annan gång.
 
Ska försöka vara duktig och fotografera lite också. Får väl se hur det blir med det, men jag ska göra mitt bästa.
Här var en morgon i början av dagvården, första perioden. En helg.
(Det var när jag fortfarande åt fisk, därav klicken kaviar)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0