Skapandets magi

Det var så länge sedan jag gjorde någonting, skapade någonting med mina händer - trots att jag har haft hur mycket tid som helst på sjukhuset. Jag tror inte ens jag har ritat eller målat någonting sedan tidigt på hösten förra året då jag fick några skolpermissioner. Idag började jag dock göra någonting (men vad kan jag inte säga för somliga personer får inte se det ännu, hihi) och jag bara kände så fort mina händer fick börja jobba att åhh, just ja, det är därför jag älskar det här. Det fick mig att må så bra direkt trots att det blev lite fel från början och jag inte blev riktigt nöjd, men det gjorde liksom inget för mina händer fick jobba. Redan när jag fick idéerna för det jag skapade kände jag den där ivern, glädjen och pirret i magen som jag kan känna när jag får idéer på saker jag vill skapa. Kan tilläggas att jag dessutom hade energi till att göra saker idag också vilket säkert spädde på de positiva känslorna för skapandet. Underbart om den där järninfusionen faktiskt kan råda bot på min enorma trötthet.



Kommentarer
Lena

Vad glad jag blir att du orkat och känner lust för att skapa :-). Du är på rätt väg. Kram Lena <3

Svar: Vi måste ha pyssselkväll snart! :) kram <3
Sofia Kihlström

2017-05-07 @ 14:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0