Lite energi

Igår fick jag en järninfusion för jag hade väldigt lågt järnvärde. Har ätit järntabletter förut men efter någon överdos tror jag att jag slutade med dem, eller om värdet gick upp då, jag minns inte riktigt. Nu var mitt värde lågt i alla fall och för att inte belasta min lever, som fortfarande kanske inte riktigt har hämtat sig efter överdosen i februari, så fick jag dropp. Jag vet inte om det är placeboeffekt eller om värdet redan har gått upp, men den där extrema tröttheten (som förmodligen beror på järnbristen) kände jag inte idag. För det första behövde jag inte så många (över tolv) timmars sömn för att i alla fall känna mig lite utvilad, och för det andra hade jag faktiskt lite energi idag och allt kändes inte som att bestiga berg. Jag hoppas detta håller i sig (eller till och med förbättras) för om det är så det ska kännas i vanliga fall förstår jag varför allt har varit så otroligt energikrävande den senaste tiden. Det kan ju givetvis bero på omständigheterna och mitt psykiska mående, men min energi har verkligen varit på noll en längre tid så om detta hjälper blir jag otroligt glad och det skulle hjälpa så mycket, speciellt eftersom jag snart ska börja jobba. Då kan det vara en fördel att inte behöva över tolv timmars sömn och bli slut av iprincip allt.


Det krävdes faktiskt bara ett stick för att få in nålen. Otroligt lite jämfört med vad det brukar krävas. Några blodkärl har jag tydligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0