Dessa listor och denna onödiga stress

Jag har ju nämnt att jag gör listor över iprincip allt, verkligen så att det går till överdrift. Men sedan har jag samtidigt så svårt att ha listor för de stressar mig. Jag vill liksom göra klart allt på alla dessa listor och ha det "rent och tomt". Jag har ju även svårt att avsluta och släppa något jag inte har gjort klart .Det här gör ju att jag blir oerhört dålig på att vara i nuet och vara närvarande i det jag gör när allt bara känns som att det måste stressas fram. Sedan när allt är gjort blir det ju bara tomt och på något sätt som det verkar vara mitt mål, så är ju faktiskt alla de här sakerna som finns på dessa listor en del av livet. När det är blankt och tomt är det ju liksom tomt - det är ju sakerna man gör som skapar ens liv. Om någon nu förstår vad jag menar. Nu i alla fall när jag har insett det här, hoppas jag att jag kan sluta stressa över att listorna ska bli avbockade så fort som möjligt och istället vara i de aktiviteter jag gör - inte se dem som något som måste bli klart så fort som möjligt, utan något som faktiskt är med och skapar livet. Allt behöver inte gå snabbt och göras effektivt. Man kan stanna och njuta av nuet också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0