Permission och allergisk reaktion

Nu ska jag få åka på permission för första gången på jag vet inte hur länge. Jag har hållit mig skade- och kräkfri hela veckan och det här är min belöning. Det har varit riktigt tungt, men att ha det där: "men annars får du inte åka hem", att luta sig tillbaka mot har verkligen varit till hjälp. Det har verkligen gjort det lättare när jag har fått mina impulser. Så jag får alltså permission hela helgen. Något som dock kan hindra det är den allergiska reaktionen jag helt plötsligt har fått. Jag som inte är allergisk mot något har helt plötsligt börjat få massvis med utslag på handen och i ansiktet och ingen här förstår varifrån det kan komma. Jag har nu fått tabletter mot det men om det blir värre måste jag komma tillbaka till avdelningen eftersom det kan påverka andningen och det kan ju sluta tragiskt. Lite mindre tragiskt om man ser det från min sida.


Jag tänkte lägga upp någon bild på det, men jag avstår nog. 


Kommentarer
Anonym

Har du nån ny medicin du kan ha reagerat på? Och du tar inte lamotrigin eller? Hoppas du får en fin helg!

Svar: Nä, inget nytt alls. Vet inte vad lamotrigin är men jag tror inte jag tar det i alla fall. Tack!
Sofia Kihlström

2017-01-20 @ 17:58:17
Anonym

Jag får utslag av parfymerad tvål och tvättmedel ibland men räcker med kortisonsalva som finns receptfritt. Testade du det innan tabletterna?

Svar: Har aldrig reagerat på något så det känns konstigt om jag skulle reagera på något sådant bara helt plötsligt.
Sofia Kihlström

2017-01-20 @ 18:00:20
Anonym

Trevlig helg! Kram från oss/😊 Anna-Lena & Anders

Svar: Tack detsamma! Kram :)
Sofia Kihlström

2017-01-20 @ 19:12:14
Anonym

Lamotrigin är en stämningsstabiliserande medicin som kan ha farliga utslag som sällsynt biverkning. Men det hade nog personalen haft koll på!

Svar: Jo det borde de ju tycker man. Har dessutom inget minne av att jag har fått den medicinen
Sofia Kihlström

2017-01-21 @ 23:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0