Långa dagar

Det är otroligt långa dagar och jag gör inte så mycket annat än att klanka ner på mig själv för att jag är kvar här och inte fick min permission. Igår tog dagen en evighet och jag höll på att bli galen, men det slutade i alla fall inte med något destruktivt. Den här dagen har inte varat så länge men ändå känns det som det redan har gått hela helgen. Jag tror i alla fall att det kommer gå snabbare idag än igår. Innan lunch pratade jag med en sjuksköterska och det var verkligen jätteskönt - jag uppskattar så att de tar sig tid att göra det. Hon ställde en hel del jobbiga och svåra frågor, men det är skönt att få prata av sig lite. Dock var det inte skönt inombords när hon i slutet kom fram till det som jag anar var syftet med hela samtalet. Personalen har pratat om det i evigheter, men jag har stenvägrat: att duscha på avdelningen. Nu hade de bestämt att jag skulle göra det i onsdags - oavsett om jag ville eller inte -, men det blev aldrig av. Inte vet jag varför, men mig gjorde det inget. Det var ju inte precis som att jag ville påminna dem för det är verkligen något som ger mig ett stort obehag att duscha på vissa ställen. Idag hade det dock bestämt att jag måste duscha, dels för mitt sår och dels för mitt smörpaket till hår. Jag vägrade och vägrade, men tillslut fick hon mig att inse att det kommer bli oavsett vad jag vill - kanske bara med lite andra förutsättningar. Jag lyckades dock övertala henne att få duscha imorn istället, efter att mina föräldrar har varit här med rena kläder. Det kanske är en baggis för många, men jag kommer tänka på det här ända tills det är bortgjort. Hoppas jag kan hantera ångesten som garanterat kommer. Nåväl, jag insåg just att jag har varit här i 200 dagar idag så nog borde jag ju ta och duscha här också (jag har givetvis duschat flera gånger på dessa 200 dagar, bara inte här på avdelningen). Sedan var sjuksköterskan jag pratade med gullig och kom tillbaka till mig efter ett tag och kollade med mig hur det kändes och ja, jag försöker väl mest att inte tänka på det men det är svårt.



Kommentarer
Anonym

Varför vill du inte duscha just där? Är det nåt som hänt tidigare? ❤

Svar: Nä jag har bara problem att duscha i andra duschar än min egen. Ju fler som duschar i en dusch, desto värre. Det känns liksom för smutsigt
Sofia Kihlström

2017-01-28 @ 02:42:27
Anonym

Ah, okej. Skulle det hjälpa att duschen precis var nystädad eller spelar det ingen roll?

Svar: Jo det skulle hjälpa. Det skulle fortfarande vara jobbigt, men det skulle hjälpa mycket
Sofia Kihlström

2017-01-28 @ 11:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0