Alla smärtans dag

Ungefär så känns det precis nu. Smärta. Svärta. Men spolar vi tillbaka tiden till ungefär hela den här dagen annars så har den varit jättebra. Har pratat i telefon med Elin, öppnat en så fin alla hjärtans dag-present från Emma, vågat duscha för första gången på nästan två veckor, skrivit lite grejs och försökt söka jobb. Just det där sista stressar mig som in i helvete för mina tankar spinner iväg direkt och allt slutar med att jag måste sälja min lägenhet, men nu har jag i alla fall sökt två jobb och det känns bra. Dock vet jag ju inte alls hur jag orkar efter att ha mått så dåligt så länge, men jag kan verkligen inte bedöma sådant där för jag ser det som att bara jag kan stå och gå så kan jag vad som helst, samtidigt som jag vet att det egentligen inte är så. 


Något annat som var bra som hänt idag var att jag fick ha läkarsamtal. Inte för att det gav mig så otroligt mycket, men jag fick i alla fall tillbak min medicin, blev av med extratillsynen och fick en kort timpermission ikväll. Så ikväll ska jag få gå ut med mamma, pappa och Elin och äta och det ska bli så skönt att få komma ut härifrån i någon timme. Jag ser framemot det, men just nu har jag fastnat i min negativa spiral om hur i helvete jag ska få in nå pengar när jag inte kommer skaffa något jobb osv. Att jag kommer bli vräkt och att allt kommer gå åt helvete för att jag är värdelös och inte kan klara av något. Men varför hamnade jag här i mörkret då när allt var så bra tidigare? Jag vet inte, men jag ska försöka komma ur den här spiralen på något sätt för jag får inte börja planera min död trots att det är så jävla lockande. Jag får inte. Jag får inte. Jag får inte. Jag har lovat. Jag ska inte.

Ligger just nu och kramar om denna söta i ett desperat försök till att vända mina tankar helst så fort som möjligt.


Kommentarer
Anonym

Sök jobb inom vården, dom behöver alltid mer folk. Speciellt om du har körkort. Socialtjänsten+ stämpla+söka bostadersättninv är annars ett par olika kortvariga alternativ.

Svar: Saken är ju den att jag är så usel med människor. Inom vården behöver man väl liksom kunna hantera människor och ha ett intresse för det. :/
Sofia Kihlström

2017-02-14 @ 18:05:38
Lena

Sofia du är så duktig du kan bli precis vad du vill. Viktigast av allt är att du börjar må bättre. Många kramar på alla hjärtans dag från mig som tycker så mycket om dig.💕. Kram Lena

Svar: Tack snälla Lena. Massor med kramar ❤
Sofia Kihlström

2017-02-14 @ 18:51:40
Anonym

Hoppas du får en trevlig kväll o du fylls med positiva tankar. Vi tänker på dig och vet att du kan. Alla❤Hjärtans kramar från Anna-Lena o Anders

Svar: Tack! Vi hade det superbra och det var jättetrevligt. Kram ❤
Sofia Kihlström

2017-02-14 @ 19:24:23
Anonym

Skrev en hälsning igår, men den verkar inte kommit fram. Hoppas du hade en trevlig kväll igår tillsammans med nära o kära. ❤kramar från Anna-Lena o Anders

Svar: Jag svarade på en i alla fall så jag tror den kom fram. Men tack igen. Vi hade det jättebra, verkligen! Kram ❤
Sofia Kihlström

2017-02-15 @ 18:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0