Jag har aldrig fått ihop modell och verklighet

Jag har jättesvårt för att se kopplingar och samband i livet, i alla fall när det gäller mig själv och speciellt det kroppsliga. Till exempel förstår jag aldrig när någon medicin ger någon biverkning. Jag känner att jag har börjat bli rastlös, men skulle aldrig koppla ihop med medicinen (förutom nu den där gången då jag faktiskt gjorde det för första gången). Om jag är extra trött är inte min första tanke att jag har sovit sämre. När jag tränade tänkte jag att jag hade blivit sämre tränad om jag inte klarade mer än sist (kopplade inte ihop det med att jag kanske var nedtränad). Om det inte står svart på vitt att något som jag uppvisar är karakteristiskt för just en diagnos kan jag inte koppla att jag uppvisar samma symtom men på ett lite annorlunda sätt. Jag vet inte ens om det där skapade någon klarhet, men jag tar upp det här för att komma till en sak. Jag kopplar inte alls ihop beteenden som jag har med diagnosen det pratas om att jag har för att alla beteenden inte är exakt likadana. Jag kan inte se att det jag gör kan vara ett beteende men på ett annat sätt. De flesta här på avdelningen tror att jag har den här diagnosen, men ändå har jag svårt att göra den kopplingen bara för att det inte är bokstavligen. Står på kö inför den här utredningen, men jag vet inte ännu när det blir och jag vill inte tro något förrän jag vet. Om det är något så är det, om inte så kan det uteslutas. Kanske kan jag se fler kopplingar och samband som kan hjälpa mig, kanske inte.


Kommentarer
Dorixig travel

Djupt

Svar: Eller hur ;)
Sofia Kihlström

2016-10-16 @ 10:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0