Jag kände dina ögon den natten, de följde varje steg. De såg mig som någon annan och jag kände mig som det

Så djup. Till en sådan mörk plats. Jag faller. Helt handlöst. Flera händer. Försöker få tag i mig. Och där. Mittibland. Strävar jag någon annanstans.
Jag har fallit så djupt. Och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Förhoppningsvis blir ECT min räddning. Det som kan råda bot på mina tankar. För först igår insåg jag att det här måste få ett stopp.
Det jag gjorde. Det gjorde att jag tuppade av.
Jag har fått en skada. Det jag gjorde gav mig en skada.
Och det jag gjorde. Ledde till att jag bältades.
Tårar. Tårar, tårar, en massa tårar.
Och händer som håller fast.
Åtta händer som kämpar. Kämpar mot mina två. Två händer. Två fötter. Och ett huvud. Ett skadat i och för sig.
Tabletter som far in i munnen.
Kroppar som bär. Som sliter. Som färdar.
In till ett rum. Där det står en säng. Och helt plötsligt sitter mina ben fast. Mina armar likaså.
Först försöker jag dra mig loss. Slita mig fri.
Sedan fortsätter jag att gråta. Tårar. Massvis med tårar.
Får mer mer medicin. Och ligger där tills jag somnar till. Hur länge vet jag inte. Men det kändes som timmar.
Tillslut spänns jag lös.
Går på skakiga ben. Får läggas i min egna säng. En som stirrar på mig, som de senaste nätterna. Och jag sommar med tårarna. Och vaknar upp nästa dag med obeskrivligt många känslor och tankar idag.
Mest rädsla för att jag ska hålla räknaren på ett denna dag. För att jag inte får göra något. Inte idag. Men jag vet inte hur jag ska klara det. När mina tankar säger något helt annat.


Kommentarer
Elina Haarala

Huvva, att bli bältad är hemskt, bara de är som ett trauma, men tårar är bra, de hjälper än att få ut känslorna, fast de kan va jobbigt. Många styrkekramar ❤️

Svar: Ja det kändes som att det var någon annan än jag, som i en film eller något, men så här i efterhand förstår jag ju varför, och personalen skötte det ändå bra. Kram ❤️
Sofia Kihlström

2016-11-13 @ 17:46:36
URL: http://iwillgetstronger.blogg.se/
Anonym

Vad gjorde du?

Svar: Slutade inte att skada mig. Hur nämner jag inte för det är inte vesäntligt, bara triggande.
Sofia Kihlström

2016-11-13 @ 23:02:23
Sanna Nilsson-Lidin

vännen, jag vill bara komma och ge dig en stor bamsekram och inte släppa dig på ett tag! ❤️ Önskar jag hade något glitter som jag kunde strö över dig för att hjälpa dig (hej, sanna har sett på för mycket fantazy filmer) ❤️❤️❤️

Svar: Åh fina du ❤️ tack ❤️ vi kan låtsas att du har något riktigt glittrigt glitter 😘
Sofia Kihlström

2016-11-14 @ 03:19:49
URL: http://sannanilssonlidin.blogg.se/
Anonym

Kom igen bruden, det här fixar du!

Svar: <3
Sofia Kihlström

2016-11-14 @ 15:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0