Nu har jag bestämt mig för miljonte gången

Det första riktiga behandlingssamtalet på Comede har nyss ägt rum och jag har en nervös känsla som kryper runt överallt. Jag är med på den här behandlingen och nu ska jag försöka. Ignorera mitt "allt-eller-inget-tänkande", slappna av lite, inse att ett tillfrisknande aldrig kan bli perfekt och strunta i att mina mål ändras på ett ögonblick. För det är ju det här jag vill ha hjälp med. NU! Och jag känner äntligen ansvaret som ligger på mig. Bara på mig. För det är jag som kan fixa det här. Och förutsättningarna som finns nu måste tas vara på: jag har fått bostadstillägg så jag har råd med det som behövs för behandlingen: mat, jag har inget datum jag behöver stressa till utan jag kan ta den tid jag behöver, jag går i skolan där det finns möjlighet till några fasta mattider och där jag dessutom mår väldigt bra.

Visst, jag kommer vilja något annat om en halvtimme, men det räcker hursomhelst aldrig med att bestämma sig en gång - det krävs att man gör det varje dag, flera gånger per dag.
Jag ska också förstöra hemmet för mina monster en vacker dag.

Kommentarer
Emma

Kör på, jag tror på dig<3

Svar: ❤️❤️❤️
Sofia Kihlström

2016-01-18 @ 12:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0