Ett stycke jullov

Det har varit rätt intensivt. Därmed bra. Samtidigt uttröttande och jag har varit så nära på att få ett utbrott. Men social utmattning eller inte, så har det varit det bästa på länge!

Elin och Emma fick träffas och då var vi på skolan ett tag och sedan fortsatte pysslet och myset hemma hos mig. De sov över och dagen efter åkte alla tre till Luleå. Jag och Elin hade ritkväll, nästa dag var vi på espressohouse och tog kort i en fotoautomat.

Julafton bestod av traditionsenlig julklappsuttdelning med Emma på morgonen. Åt sushi som julbord och firade jul lite smått, lagom och julklappsfritt, inom familjen, med mamma, pappa och mormor.


Juldagen innebar sushi- och pysselkväll med Elin, Cassandra och Felix. Var med Elin på Djurmagazinet och kikade på söta djur. Jag och Emma ägde våra föräldrar i Pictunary - som vanligt - på vår grannmiddag. Sedan fick jag även chansen att träffa hela SHARE-gänget, samlat med vår traditionsenliga julbak och det var så roligt att vara tillsammans igen!

Jag var även hos min dåvarande psykolog på ett känslosamt avslutningssamtal. Pysselkväll med Emma och hennes familj och släkt lyckades vi klämma in och det var mysigt som vanligt. Jag och Elin var på Djurmagazinet ännu en gång och denna gång följde mina marsvin med mig hem. Medan de vande sig vid miljön hemma så passade jag och Elin på att ha lite ritmys.

På nyårsafton var jag med Elin hos henne, blev lite sminkad (och kände inte igen mig själv). Dagen efter myste jag med Hans och Buffster och de är så goa! Mamma och pappa var även hos mig och då passade jag på att få upp tavlorna jag har gjort på Putte och Fia. Innan Emma åkte hem till Örebro fick jag mina underbara födelsedagspresenter i förskott. 

Jag kom på hur man vikte origamifåglar (de som jag vek typ miljoner av våren 2014). När Elin sov över hos mig passade vi på att mysa med Hans och Buffster i soffan. Dagen efter bar det iväg tidigt från Piteå med jag, Elin och Felix i bilen på väg mot Umeå för en liten utflykt. Igår var jag och Elin på skolan hela dagen och ritade och ja, nu är det här jullovet slut. På måndag ska vi tillbaka till skolan. Och det ska bli så roligt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0