Jag läser igen!


Den här boken fick jag av Emma julen 2013 om jag inte minns fel. Först nu har jag börjat läsa den.
Jag vet inte hur länge sedan det var jag kunde läsa en vanlig bok (okej, denna är väl inte vanlig när den bara består av massvis med noveller, men ändå). En bok på kanske tre år är vad jag har lyckats läsa och fortsättningen på den fick jag i födelsedagspresent. Jag har inte kunnat koncentrera mig en smula, det har verkligen inte gått. Men nu jobbar jag mig sakta igenom novell för novell och inser hur mysigt det är. Och hur jag har saknat det. Inte för att jag någonsin har varit en sådan som har älskat att läsa, nej sitta still när man kan göra annat har inte varit min grej. Men nu. Tror jag att jag skulle kunna tillåta mig det. Och det verkar som att koncentrationen blir lite lättare bara jag kommer in i min bubbla. Det gör mig så glad! Så nu ska jag fortsätta läsa här i mutt gamla rum hos mamma och pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0