Behålla = använd!

När vi kom hem från Prag hade stängerna till garderoberna kommit (jag vill ju ha fler än vanligt eftersom jag hänger i princip allt - eller rullar, jag älskar att rulla). Så under helgen fixade jag i den och försökte rensa bort en del - trots att jag renade bort typ halva för inte så länge sedan. Jag tänkte att det är ju en hel del som jag inte använde, samtidigt som jag vet att jag både älskar dem och att de både passar i storlek.

Men jag vet också av vilken anledning jag inte använder dem: jag tycker inte att jag får det på grund av att jag är för tjock.

Eftersom jag inte vill göra mig av med ännu mer (+ att jag vill jobba för acceptans gentemot mig själv och min kropp), gjorde jag en deal med mig själv: det som passar och det jag skulle vilja använda får jag ha kvar - om jag använder dem. Så ja, nu tog jag på mig min allra första högmidjekjol som jag köpte i åttan eller något. Den vet jag inte hur länge sedan det var som jag använde, men det känns bra ändå på grund av att det var så roligt att ha så mycket att välja på och kombinera ihop. Använder även blusen jag köpte i Prag, för första gången. Än så länge känns det ok. Så jag tänkte att jag skriver detta medan det håller i sig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0