Tre föremål med budskap som upprör mig

TRIGGERVARNING: Värderingar kring livsmedel och solklar träningshets med osunda budskap.

Dessa tre har jag stött på i affärer och jag vet inte om jag är lättstött, men jag känner vad jag känner, och dessa fick mig att känna mindre bra saker.

1, värdering kring mat

Jag tror inte jag behöver säga så mycket mer. "Idag förtjänar jag", "Idag vill jag unna mig", "Idag är jag värd det". Sluta värdera mat! I samtal, i reklamer - och på själva varan. Vad är grejen liksom? Ännu en gång: låt mat vara mat - inget man förtjänar eller inte förtjänar.

2, träningshets
Alltså! 
Nej. Bara nej. Jag vet inte vad ni tycker, men dessa ord förmedlar inget annat än hets, lyssna-inte-på-din-kropp-budskapet och att grunden i träningen inte är glädje eller för att må bra. Jag har, omedvetet, följt nio av dessa "tio budord" (inte 9:an, alltså va?) och ja, jag vet väl inte om det gjorde mig annat än extremt tvångig och skadad i hjärnan.

3, ska detta vara roligt?

Jag vet inte riktigt om denna ska vara rolig på något sätt, men jag blir bara provocerad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0