Rosmugg i födelsedagspresent


Ja, mer blommor till Emma 

Kommentarer
Liselotte

sv: Allt du skriver är klokt! Och visst är det så att vi som har lite större insikt (även om det inte alltid är självinsikt - som sagt svårt att tänka "rätt" om sig själv!) ser nog beteendet tydligare. Och måste därmed vara de som pratar om det. Om vi inte kan få bort utseendefokuset, kan vi åtminstone överrösta delar av det med beteendefokus, kanske?

Tack för din kommentar! (å fina rosor! :-) )

Svar: Kan inte säga annat än detsamma! Jo precis, det är väl förmodligen lättare att se sådant när man själv har varit med om det. Blir så ledsen när till exempel även vårdpersonal på olika ställen inte förstår vikten av beteenden utan bara fokuserar på utseendet och vikten och gör att sjuka inte känner sig tagna på allvar. Jag menar, det är ju oftast nog känsligt med vikten och att folk hela tiden ska kommentera "ja men du ser ju inte anorektisk ut" t ex, gör ju inte saken lättare. Så ja, absolut nå ut med mer beteendefokus!!

Haha tack!😊 🌹
Sofia Kihlström

Lena

Vilken underbar mugg. Jag bara älskar den!

Svar: Hihi Emma gillade den också. Tyckte hon behövde en ny mugg...;)
Sofia Kihlström

2015-05-19 @ 15:25:17
Maja Lagnemo

Gud vilken underbar mugg! Hade mer än gärna druckit te ur den på morgonkvisten...
Sv: Ja, de där småsakerna ligger verkligen och skaver. Men jag vet ju att jag måste bli av med dem, annars är risken så stor att jag faller tillbaka igen.
Massa kramar! <3

Svar: Åh tack så mycket! Älskar att måla på porslin :)
Ja absolut! Risken är nog tyvärr stor annars. Kram <3
Sofia Kihlström

2015-05-19 @ 16:20:31
URL: http://singyourownsong.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0