All these years goes by so fast

Har nyss suttit och läst igenom mitt Någonting annorlunda inlägg om "Vintern 2010" och påminns om allt det jag hade glömt bort. Den mörka sidan av det som jag nu brukar tänka som "lycklig". Nej jag var inte lycklig. Jag var sjuk. Styrdes av tvång och ångest. Alla ord fick mig att komma någorlunda nära känslan jag började känna där i åttan. Något annat jag märkte var hur mer medveten jag nu har blivit om vad man inte "borde" skriva. Uppenbart triggande ämnen alltså. Då täntke jag inte på det. Nu är jag arg på mig själv över att jag skrev vissa saker som egentligen inte var vikiga. Känslor, är viktiga. Siffror är inte viktiga. Men samtidigt vill jag inte radera det. För jag har en gång varit sjutton, okunnig och suttit och skrivit och publicerat inlägg här. Och det är liksom en del av min (sex år gamla!) blogg. På många av mina sidor (Twitter, Instagram, Tumblr t ex) är jag mån om att det ska vara "rent" så jag rensar där med jämna mellanrum. Men inte här på bloggen. Så förlåt om ni någon gång läser något gammalt som triggar, men jag kan inte läsa igenom alla och ändra. Och det inlägget som jag har läst nyss är texten på bilder så det går ju liksom inte heller att ändra. Men stöter jag på något så ska jag varna eller göra något åt det.
 
Från mitt första något annorlunda inlägg.
"(och förhoppningsvis enda)" 
Jo visst visst.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0