"Du förtjänar en kexchoklad"

Här och här är lite ord av två andra som också har reagerat på de, enligt mig, idiotiska reklamaffischerna. Läs för jag har blivit dålig på att formulera mig. Men kortfattat: de är idiotiska för att de förmedlar budskapet att mat är något man förtjänar/inte förtjänar och, som jag har sagt tidigare, kan vi inte bara låta mat få vara mat? Prestationer kopplas ihop med att få äta, vilket är allt annat än sunt och jag känner själv igen mig i flera av de där (fysiska) anledningarna till att "förtjäna att få äta en kexchoklad" - tvångsbeteenden för att få äta. Och nej, det är inte bra någonstans.
Inte för att jag någonsin åt en kexchoklad - jag kunde ju inte komma upp till den nivån så att jag ansåg att jag förtjänade det.
 
Jag hade kunnat avreagera mig så mycket på det här, men jag håller mig. Läs dock Lindas och Johannas inlägg!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0