Typ en underbar måndag

Jag har aldrig varit en måndagshatare. Inte heller en som älskar dem. Bara så där neutral. Vissa är bra. Andra är dåliga. 
 
Men måndagen den tjugonionde juni tjugohundrafemton var tamejfan en av de bästa jag har upplevt!
 
  • Skadefri i 100 dagar. 
  • Sol på jobbet nio hela timmar.
  • Mina Margarethe skålar som jag hade beställt kom (materialist javisst).

  • Picknick med tre av mina bästa vänner.
 
  • Och när vi var på Ica och köpte picknicksallad fick jag ett samtal från mäklaren som sa att jag vann budgivningen och därmed har en egen lägenhet att flytta in i om fyra veckor!!!
 
Efter den här hösten och våren kan jag inte ens beskriva min lycka. Detta känns overkligt! Och som jag har längtat så efter något eget. Jag förstår verkligen inte detta.
 
Vi var och besiktade lägenheten i tisdags (läs: pappa besiktade och jag bara drömde mig bort). Fantiserade hur allt ska stå. Hur fint det kan bli (när man tar bort säljarens 36 tavlor och omatchande inredning). Den är perfekt! Högt i tak, breda fönsterbädor, ljusa väggar, vitt kök, himmelsblått kakel, bra planlösning, balkong med kvällssol, klädkammare, gångavstånd till stan, granne med Elina, rosenbuskar och fågelmatning på gården, busshållplats precis utanför med en buss som går till Framnäs...osv 
 
Så nu till hösten har jag lägenhet, utbildning på Framnäs och DBT:n Som mest troligt passar  in med mitt skolschema. Var är haken liksom? Det här går för bra. Allt klaffar. Jag har för tur. Jag blir rädd. Vad kommer hända? För det kan väl inte gå så här bra? Eller? Är det äntligen dags? 
(en av hans 36 tavlor och jag tyckte detta citat var fint, och passande för mig som har lite smått dåligt samvete för att jag ska läsa kursen "för skojs skull" och inte läser något som "skapar karriär".)
 
Det är min tur att låta det va, det är min tur att må bra.

Kommentarer
Sanna Nilsson-Lidin

åh vad glad jag blir för dig! Det kan ta ett tag, kan vara olika långt för alla, men efter ett tag kommer man dit(eller iaf väldigt nära)- glädjen, framtidtankarna och en känsla av att man har lyckats! Så himla glad för din skull för att du orkar kämpa vidare, bamsekramar!! :D <3 <3

Svar: Tack gulliga du!! Ja äntligen har jag i alla fall något konkret jag ser framemot, det känns fantastiskt! Kram!! <3
Sofia Kihlström

2015-07-07 @ 00:55:40
URL: http://sannanilssonlidin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0