På andra sidan sårar orden lika mycket

 
31:a maj 2014
"Hur kommer det sig att de orden som sårar alltid sätter de djupaste spåren? Och vad svarar man på dem?"
 
 
Det skrev jag här och orden som då yttrades var tvärtemot det som jag fick höra idag - av samma människa. Förra året fick jag höra de ord som sårar mig mest. "Har du gått upp i vikt?" Men mer som ett påstående. "Inte vet jag" svarade jag. Åh jo, att jag visste! Vartenda gram.
Men andra ord sårar också. Trots att det är ord jag en gång levde på. Att det är sådana ord jag ibland drömmer om. Men det är också sådana ord som bevisar att även andra lägger fokus på det jag fokuserar på mest, och egentligen vill bli fri ifrån. 
 
De gjorde mig inte glad. Bara obekväm. Sorgsen. Och ännu mer förvirrad över den egna kroppsuppfattningen.
Tankarna snurrar. Huvudet är trött. Och jag är less på dessa viktrelaterade kommentarer.
Hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0