Now I'll do more than dream

Jag har längtat så länge. Drömt och fantiserat. Och nu händer det snart. Tänk att få ha ett eget ställe där bara jag bestämmer. Där jag får göra hur jag vill. Där jag bor. 

Torkade diskbänkar. Städad kyl och frys. Ordning i hyllorna. Urplockat diskställ, alternativt ren disk. Golv utan smulor. Bortplockade mjölkförpackningar...

Jag vet inte om det är perfektionisten, pedanten och kontrollfreaket som alla längtar efter att äntligen släppas ut och slippa hålla tillbaka. Kanske det dämpas efter ett tag när jag inte behöver binda fast mina känslor och viljor, eller så får jag äntligen känna det där lugnet att när jag lämnar något på ett sätt så är det kvar på samma sätt när jag kommer tillbaka. Jag vet inte. Men jag vet att jag längtar till tisdag då jag får min nyckel. 
Till min lägenhet.

Kommentarer
Sven

Trevligt att se att du flyttar in i ett hem av sina egna! För mig, sin egen (liten) bil och min första lägenhet var oerhört viktigt. Mitt självförtroende har kraftigt förstärkts därigenom. Tyvärr, lägenheten hade ett utedass, men att jag kunde leva :) På sommaren det var trevligt, eftersom toaletten fönstret till gröna gården var. På vintern var det mindre trevligt, eftersom toaletten ofta fryses ... Taket i rummen (det var ett gammalt hus) var höga. Jag behövde alltid en hel del kol för uppvärmning. För länge sedan ... Jag önskar er mycket nöje med dina egna "fyra väggar" och hoppas att du kan hitta samma självbestämmande som jag lärde mig på den tiden 🏠:)

Svar: Ja det ska bli rå roligt! Tror verkligen det kommer gynna mig att äntligen få flytta hemifrån :)
Sofia Kihlström

2015-07-26 @ 18:34:36
URL: http://www.LillaStuga.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0