Det jag säger att jag gör det gör jag inte ens, så vad är det jag gör?

Jag gillar inte det här. Under en sådan lång tid har jag haft så svårt att sätta ord på saker och ting. Jag, som alltid har haft lätt att uttrycka mig i text, kan knappt skriva någonting alls. Och det känns rätt meningslöst att ens försöka. Det mesta känns meningslöst. Men jag försöker göra några saker av allt som finns, för att inte sjunka ner. Att jag just nu upplever skapandet som meningslöst gör mig ledsen - det har ju varit min räddning. Det och vännerna. Men jag är för trött för att umgås och jag orkar inte ens bry mig om att "jag inte får vara trött". Det är två dagar kvar av skolan och jag, som har stannat där i flera timmar extra nästan varje dag, varit där när jag inte har haft lektion och tyckt  att vi hade kunnat haft skola på lovet, tycker att dessa två dagar känns oerhört långa och meningslösa. De senaste veckorna har jag knappt gjort någonting. Jag kommer troligen inte ens ha någonting att lägga upp här nu efter att skissdelen är avslutad. Samtidigt känns det inte bra med lov heller - speciellt inte jul -, men Emma kommer hem, Marcus kommer hem, Linda kommer hem, jag och Elin och kanske Cassandra från klassen ska till Umeå på en roadtrip plus att Emma och Henny kommer hem så vi ska ha SHARE-reunion. Jag får väl bara hoppas på att jag kan vara lite trevlig i alla fall mot alla människor som är så himla gulliga mot mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0