BUP-journalen

Faced myself but didn't look. 
That was not honest, 
I was not healthy.

För rätt så länge sedan (19/11-14 tydligen) beställde jag hem min journal från BUP, mest på grund av att jag är nyfiken på hur de uppfattade mig men även för att jag inte ens vet varför jag blev skickad dit egentligen (skolsköterskan sa en sak, när vi kom dit pratade vi om en annan) och för att jag har glömt bort så himla mycket. Denna var bara 19 sidor men ändå tappade jag hakan, brast ut i skratt och inte visste hur jag skulle reagera -så många gånger. För att jag lurade dem. För att jag lurade mig själv. För att deras uppfattning ibland var långt ifrån verkligheten man kan komma. Och för att vi aldrig gick in på djupet av problemet, utan bara skyfflade det över till framtiden.

Några utdrag. Och dessa vill jag bara skratta åt. 
Nanananana. Lättlurade.

"Hon vill inte gå ner mer i vikt."

"Äter aldrig godis eller chips. Vill själv minska ner allt tänkande kring mat, och menar att hon faktiskt har kunnat släppa dessa tankar mer nu på slutet."

"Pat berättar att hon äter normala mängder, men försöker att äta på ett bättre sätt, hälsosamt perspektiv."

"Pat förnekrar psykiska besvär i övrigt."

"I intervju med pat förnekar hon de flesta tecken till ätstörning."



Tydligen hade vi kontakt med dem från 24.11.10-05.09.11 (sista gången jag var där var dock i maj). Det känns som det var jättelänge sedan, vilket det i och för sig var, men ändå rätt nära gymnasiet - de nämnde till och med Kompis och det var ju typ nyss vi köpte honom! Okej, 4,5 år sedan... Men alltså jag inser ju att
Samtidigt ser jag att BUP inte var så jävla dåligt ändå. Visst lurade jag dem rejält, men att jag gjorde framsteg ser jag faktiskt. Ytliga. Just då. Jag trodde jag mötte mina djupa rädslor, ställde ätstörningen mot väggen, men jag var inte ärlig. Och absolut inte hälsosam. Att jag slutade gå där pga att jag skulle till stallet (och springa innan fotbollsträningen), ser jag väl inte som någon bra anledning precis, men det är så det var och jag fick ju faktiskt hjälp sedan ändå - omän det var 2 år senare. 


Nu har jag beställt hem en kopia av min journal från vuxenpsykiatrin och den är ju ett x antal sidor tjockare. Som sagt är jag mest nyfiken på andras uppfattning, men även nu behöver jag bli påmind om en del då jag behöver det i ett projekt (okej, det var mest en orsak för att få hem journalen, jag hade klarat mig utan hehe). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0