10:e april 2014/2015


Den här boken började jag läsa förra året - 10/4 2014. Den har fina små citat och lite längre texter under - ett för varje dag, hela året. Nu är det alltså 10/4 2015. Ett år har gått.

När jag började läsa, lämnade jag en lapp med en "lägesstatus". Hur jag kände då. 
"Idag. Just idag. Torsdag. Det känns blandat. Jag vill. Jag vill inte. Jag ser mening. Jag ser inte. Under dagen och tidigare har jag ifrågasatt. Men nu ser jag ändå en anledning. Måste bara acceptera att det går upp och ner. Jag vet inte hur det kommer gå, men det måste gå."
Jag antar att jag menade dagvården som jag ifrågasatte för jag var väl inne på min andra period då. Tyvärr kan jag inte säga att jag känner mycket annoulundare nu än då. Annat än att det är inte lika ambivalent. Mer svart än då tyvärr. Mer "jag vill inte" och "jag ser ingen mening". Det sista är klockrent. Jag vet inte hur det kommer gå, men det måste gå. På något sätt. Ska väl skriva en liten lapp och klistra in idag också. Så får vi se hur det är i april 2016. Fast nej! Usch! Ångest ångest ångest. Så långt fram kan jag inte tänka. Men en lapp blir det nu. Och sedan ska jag fortsätta mitt pysslande. Vad skulle jag göra utan det?

Kommentarer
Lena

Sofia du är en kämpe och det är så tråkigt att du inte får må bra, men det blir bättre även om det inte känns så. Var rädd om dig fina Sofia!

2015-04-11 @ 17:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0