Dags att våga vilja


Nu har jag gjort mig redo för att ta ett steg ut ur säkerhetsbubblan. Våga misslyckas, ha möjligheten att låta kontrollen ta kontrollen men ändå låta bli. Från bläck, abstrakta känsloteckningar och "tvingas att göra det bästa av situationen för att det inte finns något annat att göra" Till blyerts, rita av verkliga saker och "göra det bästa av situationen utan att dra mig själv tillbaka och till botten varje gång". Kan bli svårt. Kommer bli svårt. Men jag tänker inte säga att jag inte gillar det när jag känner hur min blick slits mot pappret och pennorna hela tiden. För jag vet att jag egentligen bara är rädd. Jag vill. Men fröken perfektionist vågar inte för det inte  kommer bli perfekt på en gång, aldrig perfekt. Men jag vill. Och varför ska något annat hindra mig?
Att jag har köpt fyrtio nya sudd betyder inte att jag tänker sudda vartenda streck som inte blir perfekt.
"Det är mänskligt att fela, men när suddet tar slut före pennan har det gått för långt."



Kommentarer
Maja

Känner igen mig så väl i din text. Allt jag gör ska vara perfekt, annars vill jag inte göra det.
Du är grym vännen!
Kram! <3

Svar: Det är """"""bara"""""(megacitattecken) att våga göra annorlunda. För varför ska man behöva hindras från att göra något man vill på grund av att man är räd för att misslyckas? Så lätt att säga. Så lätt att se att det är logiskt. Men. SÅ mycket svårare att göra. Men vi får jobba på det.Kram <3
Sofia Kihlström

2014-10-05 @ 15:29:35
URL: http://nolicedere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0