Återigen denna kropp och tygbit

Under träningen kom det även andra tankar än prestation, lathet och så vidare.
Känslan när tyget på tröjan lägger sig mot magen...mot höfterna...och det som tar upp det mesta av mina tankar tar upp ännu mer tid. Jag gömmer mig under kläderna. Men ändå är det så. För jag vet vad som finns under. Och vad jag tycker är egentligen det enda som spelar någon roll.
Men att gömma mig går ju emot allt jag engetligen står för.
Jag borde inte gömma mig.
Jag borde inte gå med blus, kofta och jacka en dag som denna när andra går i shorts och linne.
Jag har visserligen förstört min känsla att känna hunger och mättnad korrekt (vilket jag ska träna upp), men jag vet när jag fryser och när jag svettas som en idiot. Jag gjorde helt klart det sista idag.
Men inte ska jag behöva göra det hela sommaren.
Borde inte jag också få känna vinden mot benen?
Eller håret ligga på bara axlar?
Jag tycker faktiskt det. Och den enda som kan bestämma det är jag.
Men jag inser att jag måste göra de sakerna som är så jobbiga. Men jag har också en plan.
Om jag liksom tar olika jobbiga delar olika gånger. Hälften hälften jobbigt och inte lika jobbigt.
Jag tror ärren bara blir jobbigt de första gångerna (asjobbigt att visa mamma och pappa på sjukhuset när blodprov togs, men nu går jag hemma i t-shirt ibland), medan tighta saker nog kommer vara jobbigt under en längre tid.
 
(kjol kan givetvis bytas ut till klänning)
  • Lång kjol men tightare tröja/kortare ärmar
  • Lösare tröja/kortare ärmar men kort kjol
Så att de liksom väger upp varandra. Det är en process...
Imorgon ska jag försöka ha långklänning (tight) och en 3/4 långärmad kofta. För det blir ju något långt, men tight, men ändå en kofta över, men koftan har inte hellånga ärmar. Eller så har jag det på måndag i skolan för imorn ska jag kolla på när vi spelar match och jag känner mig lite bekvämare med klassen... Jag får helt enkelt se imorgon.
 
Haha jag vet inte ens varför jag skriver detta, men det blev i alla fall någon struktur på mina tankar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0