Decoupage i två storlekar och modeller

Nej, det var inte för att jag hade lite att göra som jag målade dem. 
Jag tyckte bara de skulle bli lite finare.
Min lista är så lång på allt jag vill göra så jag börjar fundera på om de resterande sex veckorna räcker...
 
Detta är i alla fall en burk respektive en tändsticksask som jag har klätt i servettpapp. Endast det yttersta lagret av sevetten. Först på med decoupagelack på föremålet, sedan servetten, låt torka i cirka tio minuter och sedan ytterligare ett lager lack. 
 
OBS! Lacket torkar fort så se till att sätta servetten rätt så man slipper slita lös den. Stryk ut bit för bit om rynkor inte önskas. Dra inte för hårt i den lackblöta servetten då den är väldigt skör och går lätt sönder.
 
Man kan även använda andra material än servetter, men det är inget jag har testat på än så länge.
 

Kommentarer
Anonym

Åh så fint :') <3

Svar: taack <3 presenter till min snart nittioåriga mormor ;)
Sofia Kihlström

2014-02-03 @ 21:42:07
Lena

Din mormor kommer att bli jätte glad för de var väldigt fina saker som du gjort.

Svar: Hihi det hoppas jag :)
Sofia Kihlström

2014-02-04 @ 14:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0