Tårta à la Sofia

När jag fyllde arton ville jag ge mina fina vänner en tårta trots att jag själv inte åt sådant. Frågan var ju bara vad jag skulle fylla den med. Jag ville inte göra något vanligt - utan något annorlunda. Men mina konstiga (kreativa?) tankar stoppades av min pappa som inte tyckte att jag skulle göra mina vänner till försökskaniner, men jag lyssnade inte helt på honom utan gav mig själv lite fria händer. Och den uppskattades. Sedan dess har det varit min standard när jag har gjort tårtor till andra (se nedan bland annat) - och när jag har gjort tårtor med andra (se i min hårddisk...). Olika utsidor, men samma insidor. Jag har försökt tro att de har talat sanning när de har sagt att de har varit goda, men ni vet hur det är, man tror att andra bara vill vara snälla. Men. Efter ett och ett halvt år av bakandet av samma tårtor till andra kunde jag i tisdags faktiskt smaka jag med. Häftig "normal-känsla" som jag tidigare pratat om. Och den var faktiskt god. Bra jobbat till mig själv. Mina vänner har inte ljugit (om de inte har en annan smak än mig förstås).

18 år


19 år


Mormor 90 år


Orkesterfikat innan Holland (veeet, ska lägga upp bilder någon gång - om 100 år)


Och här var i tisdags. Tillägnad till  världens finaste Anna. Och världens finaste Henny.
 
Vadå att jag fotar på samma duk?
 
 

Kommentarer
Maja

Vilken rolig idé att ge bort tårtor, och underbart att du äntligen kunde smaka själv!
Många tårtor innehåller dock grädde - som jag verkligen ogillar. Ananrs hade jag nog vågat mig på en smakbit ibland.
Kram! <3

Svar: Ja verkligen :)
Det går att peta bort ;)
Kram <3
Sofia Kihlström

2014-08-22 @ 15:36:04
URL: http://nolicedere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0