Öken Kameler Stjärnhimmel

28:e februari
 
Efter sol på stranden begav vi oss på jeepsafari.
Blev bjudna på underbart hibiskuste (som jag köpte med mig hem från flygplatsen)
För att skydda huvudet mot solen när den sken och för att värma när det blev kallt. Jag var ganska ball va?
Åkte igenom ett så otroligt vackert landskap och stannade på två fotostopp (synd bara att man inte är proffsfotograf så man kan fånga det underbara på bild)
Vi fick av någon anledning klättra upp på bilen haha.
Andra fotostoppet - ett berg. Emma är i full fart på väg upp.
Besökte en beduinby och fick alldels för mycket intressant berättat för att  kunna komma ihåg allt man vill.
Kärleksparet ville gosa mest hela tiden, hihi.
Vi fick rida de fina djuren. Lite läskigt var det när de skulle lägga sig ned sedan
Min var en riktig gosegris. Dock lite besviken över att jag inte hade något ätbart.
Även här blev vi bjudna på mat. Bland annat en gudomlig röra av äggplandor (aubergine).
Sista stoppet blev mitt ute i den östra öken där vi såg den vackra stjärnhimmelen.
 
Kom hem trötta, men ack så glada.
Och nöjda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0