Isabelle "Izza" Isacson

Kanske var det för att alla ville samma och därför inte kommenterade det som redan blivit sagt, jag vet inte Jag fick inga fler tips så här kommer det ni alla ville läsa om!
 
Isabelle Isacson, 17 år på jorden, ca 3,5 år pratandes med mig.
För det var väl under Gothia 2009 som vi faktiskt började prata med varandra? Inte mycket, men umgås lite sådär ytligt. Vi började umgås mer efter att vår dåvarande, gemensamma kompis flyttade och det har jag inte ångrat för en sekund! Nu var det ju Isabelle jag skulle skriva om och inte oss tillsammans så here we go!
 
Isabelle, även kallad Izza, är ofta glad, och om hon inte är det gör hon ändå andra väldigt glada. Hon är nämligen väldigt bra på att uttrycka sina klagomål på ett underhållande sätt. I Izzas närhet har man aldrig tråkigt, men det betyder inte att hon aldrig kan ta saker och ting på allvar. Det går att prata med Izza om allt från den störande skolan till hästar till allvarliga problem (fast de flesta problem vi har är dock väldigt obetydliga - egentligen).
 
Isabelle är en ambitiös flicka som ibland rider sina bägge sköthästar på en och samma dag. Hon är fenomenal på att vara långsam i stallet och komma sent till ridbanan. Dessutom vill hon aldrig välja väg när vi ska rida tillsammans så om jag aldrig hade gett mig och bestämt väg själv så lovar jag att vi hade stått stilla tills det blev mörkt. Izza är ganska dum i huvudet också för hon tror nämligen att hon inte kan rida. Visst är hon och Konny ingen Jan Brink och Briar eller hon och Splenda någon Malin Baryard och 'Flippan' men hon är riktigt duktig på att rida! Det är aldrig något jag får säga till henne för då blir hon nästan arg (fast hon får tydligen säga vad som helst till mig).
 
Issa gillar verkligen inte när man skriver hennes smeknamn med s istället för z.
 
Isabelle är en fantast av söta, tecknade/animerade barnfilmer och har ofta en förmåga att få mig att tillslut se dem - och gilla dem! Hon har även en stor kärlek till Harry Potter och har en egen liten hylla med Harry Pottersaker som hon gärna stolt visar upp. Glee är hennes liv och hon förstår sig inte på dem som inte ser det.
 
Isabelle har en stor talang när det gäller att rita, måla, teckna - ja allt vad det nu heter - men inte heller får man säga att hon är duktig på det. Hon kan rita nästan vad som helst och det blir alltid fint. Jag förstår mig verkligen inte på människan.
 
Sist, men absolut inte minst, så är Isabelle en stor tidsoptimist och det är inte bara i stallet. När vi ska till stallet och jag kommer förbi henne på den bestämda tiden så springer ofta fröken Isacson runt i huset och letar det ena efter det andra. Eller så kan det vara så att hon lugnt och fint sitter och väntar på mig, men när jag väl kommer så ska hon börja klä på sig, leta kläder, pumpa cykel osv. När vi ska ha filmkvällar mm i byn så är det ofta Izza man väntar på. Säger vi klockan sju så är Izza där vid åtta. Säger Izza att hon blir sen är hon där vid halv nio-nio. Jag gissar att hennes motto är något i stil med "Bättre sent än aldrig".
 
Fast Isabelle Isacson är något mer än en ryttare, Harry Potterfantast, konstnär och tidsoptimist. Hon är en fasansfullt bra vän som jag aldrig, aldrig kommer ångra att jag lärde känna, och dessutom har jag fått ännu fler fina vänner genom henne!♥
Mer än de bästa luncherna på Kråk (som jag saknar) och andra fina stunder så har vi haft världens bästa ridläger tillsammans!
 
Vill ni läsa om någon annan/ något annat än Isabelle så föreslår jag att ni ger mig tips

Kommentarer
Lina

Du fick in alla rätt hos Izza i den texten ;D

Svar: I know ;D Höll på att glömma Glee först :o Hade ju inte gått liksom.
Sofia Kihlström

2013-01-18 @ 23:18:30
URL: http://linizzaa.blogg.se
Izza

Haha gud du skrev om mig :D <3 haaha så otroligt fint skrivet, satt åå hade små skratt attacker genom hela texten! Ångrar verkligen inte att jag lärde känna dig häller (ganska självklart kanske, vem gillar inte dig likson ;)), alla otroliga och roliga minnen vi har <3(och mer kommer det bli!!)Du är en underbar vän som är jätte duktig på att skriva texter som gör en glad och väldigt road :)! <3

Svar: Haha ja så klart! ;) <3 Jag lyssnar på mina läsare ;)Hahahaaha tack fina Izza! :D <3
Sofia Kihlström

2013-01-19 @ 00:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0