det är ju roligt!

Nu har jag varit ute och sprungit mina intervaller som vi som inte ska spela futsal i helgen skulle göra och hör och häpna, det var ju roligt!

Förra säsongen var jag ju lite av en duktig flicka som sprang minst en gång i veckan från september fram till typ mars då försäsongen började lida mot sitt slut och serienbörjade närma sig -och det var inga lätta rundor ska jag säga.

Nu där emot tog jag tre veckors träningsledigt - förutom hästen då - när fotbollen slutade i typ september. Efter det så styrketränade jag lika flitigt dom förra året men med löpniongen kan man väl inte säga detsamma. Sprang varje vecka till fotbollsträningarna började men efter det så blev det bara styrka - förutom på träningarna då. Springa på löpband var verkligen inte roligt och vädret ute var väl inte heller så toppen med -30. Fast jag ska inte skylla på det för jag hade verkligen ingen motivation till det och som jag tidigare skrivit så får jag alltid ångest inför löpning.
Några gånger har jag varit ute med Kompis och sprungit och någon gång med pappa mellan december och nu typ men idag var den första riktiga rundan på länge.

Kanske var det för min lathet att inte ge mig ut på så pass länge somn gjorde att det var roligt, jag vet inte men jag är bara väldigt glad över att det inte var så hemskt! Visst var jag väldigt död men det var roligare än det brukar - det brukar aldrig vara roligt, bara skönt efteråt - men nu hade jag typ kunnat fara ut igen.

Onödigt inlägg men jag fick bara för mig att skriva lite, nu blir det lunch - mjölk och havregryn!♥ Sedan bär det av till stallet

glad sofia innan,                     glad men en aning tröttare...

jag roterade dem men de ville tydligen inte vara med.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0