Me gustas, te quiero

Ja, kära lilla spanska, jag kan inte tro det.
Fröken 'anti-spanska' ser nu en spansk serie (bara tal, förstår typ ett ord i varje mening),
kan inte sluta läsa ur boken vi har fått i läxa (skulle aldrig förstått något utan gloslistan),
är grymt orolig för att det inte ska gå och välja om spanska setg 5 som individuellt val  (och orolig för att misslyckas i kursen om jag får byta)
och ser fram emot att plugga (lära) spanska under jullovet (jag kan inte mycket men quiero que poder a hablar español).
 
Är jag duktig idag och pluggar tiden som bilr över utöver stall (suck!) och träning (puss på dig) så ska jag få se ett avsnitt. Älskar att de är 9 säsonger, typ tretton i varje säsong och dessutom omkring en och en halv timme per avsnitt!
 
Jag vet inte vad som har hänt men tja, man ska väl inte gråta över att ett ämne har blivit roligt? Trots att de flesta av mina vänner fortfarande är väldigt 'anti'. Har dock en som är helt tvärt emot, men att prata spanska med henne är typ som att prata med min lärare - jag är för dålig och förstår ingenting.
 
 
 
Fast min Emma är ju intresserad...
Vi kan plugga spanska till jul! 
¿Estás de acuerdo?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0