tid att andas ut

Puhhhh!
En dag fylld av fart och fläkt.
Vaknade halv tio, såg ett sms-svar från Izza att vi kunde cykla till stallet halv tio-tio någon gång. PANIK!
Slängde i mig lite gröt, sprang ut med Kompis för att klockan tio få ett till sms att jag kunde komma om en kvart. Gick lite längre med Kompis, cyklade till Izza för att sedan få vänta till tio i elva på att  hon skulle bli klar med fysiken (stackaren har prov nästa vecka- och då har vi inte ens börjat!!!). Cyklade till stallet. Kom fram i en jävla fart, tog borstar och dyligt + träns ut till hagen där min fina stod. Red barbacka till Izza och Splenda och red med dem i några minuter innan jag red hem igen. Hoppade av Bonita när det var en liten bit kvar och sprang med henne då jag tyckte underlaget kändes lite för hårt att trava på för henne med mig på ryggen. Red i 50 minuter så när jag kom tillbaks var det bråttom eftersom jag skulle med en buss in till stan. Cyklade på pappas ickesköna cykel allt vad jag kunde, - tur att jag inte blev stoppad av polisen - gick ut med Kompis för att sedan kunna hämta andan på bussen.

Mötte upp Emma i stan där jag bjöd henne på lunch på en restaurang i Södra hamn där de hade palt, pannkakor, stekt ägg, pyttipanna, sushi, asiatisk mat och sallad. Mycket mumsigt! Efter det gick vi en sväng på stan där jag köpte två undershorts. Det kan ju då tyckas vara mycket smart när det snart börjar bli för kallt för att gå utan strumpbyxor...men de kostade bara trettio kronor styck. Det fanns nästan inga färger jag ville ha men ett par var i alla fall vinröda och ett par lila (men de ska jag färga svarta).

Var tvungen att ta en buss hem lite tidigare än Emma för att hämta träningskläder för att åka in till stan igen och gå på Core på Inpuls. Hann vara hemma tjugo minuter innan nästa buss gick. Blev hämtad efter passet för att hinna till träningen som började tjugo minuter efter att jag kom hem så det var bara att dra på sig dojjorna och cykla mot planen. Träningen gick ovanligt bra kändes det som så den känslan får man väl hoppas stannar kvar även imorn under matchen - då vi möter ett annat lag än vad jag trodde. Fast vi ska ändå spöa skiten ur dem!

Väl hemma igen plockade jag lite jordgubbar och gjorde mig en smoothie av dem, färskpressad apelsinjuice, fil och en halv banan. Satt mig sedan i soffan, såg på OS-finalen i fotboll och bara andades ut. En något jäktig dag men mycket hann jag då med!
Skulle även farit till Hägnan - och gått på stan med Hanna - men jag hann liksom inte med...


Mötte mina linsluser till vänner på bussen♥




Förstår in varför jag inte behövde äta något för än efter träningarna nio på kvällen?



Typ när jag såg att de hade sushi, palt, pannkakor, ägg och vårrullar...



Emma tog nog liiite mycket sylt. OCH gräddeför den delen, hon som är laktos


Hjärta på dig du♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0