en annorlunda jul

Halojjsan!

Sitter nu här och bloggar en massa när jag ändå har tid och man kan säga att det är min plan C på juldagen.
Plan A: Träna på Inpuls - stängt
Plan B: Springa i våran lila by och besöka Bonita - ont i halsen (inte bra med tanke på den kommande futsalcupen)
Plan C: .....

Ja, jag har spenderat lite tid med min finaste Emma och vi såg på deras pjäs Lingonbacken fuck my life och jises vad begåvade människor! Nu är hon och tuggar kalkon och jag är ensam och tänker tillbaka på gårdagens konstigaste jul.

Jag är ganska konervativ av mig när det gäller julfirande... I alla fall så blev den konstig om man tänker på hur den brukar vara och hur den ska vara.

¤Först så fick jag och pappa åka buss in till mormor.
¤Mamma hade tydligen inte tagit med nötterna och fikonen och det så vi hade inga julnötter
¤Mamma trodde att mormor hade risgryn, mormor trodde att mamma hade = inga risgryn alls (inte för att det hade gjort mig något). Jag fick springa till Ica som var stängt, Staoil hade inte man pappa fick tag på det sista paketet på Willys.
¤Mormor och mamma hade tydligen glömt att sätta i saltgurkan i sillsalladen så mormor blev besviken för att den inte smakade som det skulle xD
¤Det blev en sen lunch så vi var tvugna att pausa för att se Kalle Anka
¤Under Kalle kommer mormor på att vi har glömt laxen (!)
¤När vi var klara med gröten (endast skinkmacka för min del) så var klockan 20 i 11.
¤Mormor hade ingen gran så jag tog med min lilla pluttis
¤Lillvovven var med (a)

inte för att det angår mig men...
¤Mamma och mormor hade missförstått varandra så det blev ingen apelsinkaka som det tydligen brukar finnas. Ena gavs bort och den andra dekorerade mamma aldrig klart
¤Mormor glömde julgodiset

Tror inte det var något mer faktiskt...

En bra jul var det i alla fall och här kommer lite bilder som är helt frivilliga att titta på x)

ahahaha det var bara så jävla fula bilder men här kommer några få

Kompis utnyttjade min tappade servett som kudde...



Tog ett tag för att få hunden på samma bild som lillgranen och klapparna



julvovven <3




Kompis ska bli smart genom denna aktivitetsbräda ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0