bortskämd?

Jag har kommit på att jag faktiskt inte alls är bortskämd, även fast jag är ensambarnet. Jag menar, jag betalar alla mina kläder själ. Allt från sommarjackor till ridskor till underkläder till möbler ! Sådant som jag inte betalar är typ vinterkläder (undantag, min vinterjacka som jag betalade själv förutom den delen jag fick i julklapp) och nödvändiga (jogging-, vinter- och fotbolls-) skor. Jag får 350 i månaden, hur bortskämt är det egentligen?

Dessutom fick jag inga julklappar sist.

Det är inte det att jag inte får någonting men jag känner att jag måste säga ifrån. För hur lätt är det inte att skämma bort sitt barn? Jag har bett att få mindre i månaden, inga julklappar, betala mina möbler, ridskor osv själv. Eller mina föräldrar har inte sagt att de ska betala, och jag har inte bett dem. Jag hade väl säkert fått vissa saker om jag hade tjatat och frågat men varför ska de betala mina saker liksom?

Fast till Gothia fick jag faktiskt lite matpengar och lite fickpengar som jag tog emot, men det var inte ens hälften
av så mycket som de andra i laget hade fått...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0