göteborg med stekande sol ;)

Hejsan nu har man kommit hem från Göteborg där vi var hela helgen :) Jag Emma och pappa. Ja, vad gjorde vi där... åkte på

TORSDAG, aldrig mer pizza.
Jag och mamma for och hämtade Emma från Leo´s, där hon hade praoat. Sen vare ju så att vi for och åt pizza. Den var jätte god men vi orkade ju inte äta upp allt så vi tog med dom på tåget... Vilket vi inte skulle ha gjort. Jag åt upp min efter ett tag men Emma(!) segade såklart :p Så hela vår kupé stank pizza med köttfärs och vitlök. URK!! Höll typ på att dö xD Emma åt såklart upp den sen. ALDRIG MER PIZZA! Fast det håller nog inte så länge... Efter ett tag har man nog glömt den äckliga lukten och allt xD

FREDAG, Liseberg och borttappat startbevis.
Tåget var typ 3 och en halv timme försenat -.- När vi klev av tåget så upptäkte jag att jag hade glömt kvar startbeviset. Jätte bra då! Eftersom jag fick betala inträde på Liseberg då "/ Kul var det iaf där! Åkte typ allt. Dvs allt roligt ;) Hände inte så mycket mer den dagen. Bara Liseberg, men ASKUL!!

LÖRDAG, slottsskogen, stan och eurovision song contest.
På lördagsmorgon till frukost fick vi LENAS PANNKAKOR <333 Hur goda som hellst och åt utomhus (a) Jätte varmt!  Sen åkte vi in till slottsskogen för att titta på Peter, Lena och dom när dom skulle springa göteborgsvarvet. Kenyarnarna sprang så jävla fort! Haha typ sånt tempo som jag har när jag springer en km. :'o Jajja, dom är ju som dom är :p Pappa sprang ju oxå. Men startade mkt senare. När Lena, Peter och ömm vad heter han? Jajja, Erik och Björns låtsaspappa(?). Ja iaf, när dom hade kommit i mål så for jag. Emma, Delice och Delices kompis Ellen på stan. Emma hittade en jätte fin skolavslutningsklänning och jag hittade oxå en fast jag köpte den inte för den var såp dyr "/ När vi kom hem till Delice lekte vi tjuv och polis med Erik och Johannes :p Jag, Delle, Johannes och Erik var tjuvar och Björn, Emma, Ellen, Mira och Zelda var poliser x'D Haha jag gömde mig först i trädtoppen av ett träd, sen hoppade jag över till ett annat och sen till ett annat. När dom hade hittat mig så hoppade jag över till ännu ett till men då höll jag på att ramla ner. Haha. Sen åt vi grillat. Mums! Vi såg lite av robinson och sen på euorovision-finalen och åt glass med nå kokt rabarber-grejs. Gott var det iaf. Ännu en superhärlig dag slut.

SÖNDAG, springning och hemresa.
Ja, löpning kanske det heter, men whatever. Blev väckta typ tidigt för våran start gick halv 12. Åkte till slottsskogen, värmde upp och sen gick starten. Det var inte så långt som jag trodde att det skulle vara. Vi såg när killarna sprang och sen gick vi till haga och fikade på ett fik :) Muuuums!! Sen var vi tvugna att åka till tågstationen. :( Det blev inga förseningar eller nått sånt. Och ingen pizza xD Härlig helg men synd bara att den varade så kort...

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam <3

Här kommer lite bilder :D Eller vad tycker ni, blir det roligare med bilder? :p Skriv!


Mer bilder finns på pix så snarast som möjligt ;)
blöta xD

peter i röd-vit tröja :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0