16 juni 2009

Tjohesan! Åkte till stallet kl nio. Jag red först en sträcka. Vi trodde det var typ den stora travbanan men vi kom till en återvändsgränd. Haha. Då hoppade jag av så fick Ida rida. Hon har lite problem att stå still och vi hade lite problem med att få upp Ida (har ju ingen sadel). Fast tillslut så ställde hon sig på mitt ben och Mallig stod still :) Hon var väldigt skön att rida med tanke på allt. Synd bara att alla sadlar är för stora. Vi skrittade även idag. Försökte longera henne men det fanns inget bra ställe att göra det på. Vi gjorde det på en liten, -ja vad kan man kalla det- "halv-äng"? Jajja, iaf ett ställe med lite jord men destå mer gräs. Hon, som de flesta hästar gillar ju grönt gräs så det gick inte så bra för oss. Fast jätte dåligt gick det ju inte heller. Vi fick bevis på att hon minsann inte bara kunde skritta, haha lathäst x) Hihihi. När vi kom hem typ 2-3 timmar senare så åkte vi till stan med Idas mormor och Idas syrra. Jag och Ida hittade en ganska billig sadel på Häst och Fritid. Hoppas bara att Idas morfar kan typ lämna in deras (nästan nya) sadel dit så får man pengar. Då kan vi köpa en ny som passar Mallig. Orkar inte skriva nå mer nu. Far till stallet imorn också, fast nu ska jag se oc <3

Malligs och min kompis :)

PS, om man har gjort en header, Hur får man den då på sin blogg? Snälla svara någon??

Kramis <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0