Första mötet i öppenvården

I onsdags var jag på min första riktiga öppenvårdsträff med min behandlare. Vi har tidigare setts när jag har varit inlagd på avdelningen, men då har vi typ promenerat - i onsdags pratade vi. Det var mest planering och information typ så jag fick väl inte så mycket uppfattning om det hela, men det verkar som att jag ska få ta en hel del beslut och det hatar jag verkligen, mvh ambivalent. Minns inte riktigt vad han frågade om förutom hur jag ville att behandlingen skulle se ut och vad jag ville ha hjälp med. Ja...inte vet jag. Jag vet knappt om jag vill ha hjälp alls. Det känns inte riktigt som att jag längre har något konkret att få hjälp med, som det till exempel var med maten. Jag fick som uppgift att göra en problemlista, vilket i sig typ blev ett problem haha. Nä men det är så himla svårt! Inte vet jag vad som räknas som problem. Eller om det är ett problem för mig, är det ju ett problem, men jag vet ändå inte vad jag ska skriva och inte. I och för sig sa han att jag fick skriva hur lite eller mycket jag ville och att vi ändå skulle behöva prioritera vissa problem, så på så sätt spelar det väl kanske inte så stor roll om jag skriver alltifrån livshotande problem till lite mindre, mest störiga sådana. Nåväl, det ska väl gå på ett eller annat sätt. Ska ses igen om två veckor. Det känns bra, inte alltför tätt. För jag vet inte riktigt vad jag ska prata om. Känner mig så medveten om det mesta; vad jag ska göra, hur jag ska göra, vad som händer när jag gör på ett visst sätt... Det känns bara som att jag måste bestämma själv att jag faktiskt ska gå efter det där jag vet. Och jag är inte säker på att jag behöver hjälp med det. Eller någon hjälp alls. Det är vad jag känner just idag - och den senaste tiden -, men vem vet, det kan ju ändra sig.

Plockade skräp på tågrälsen på Storheden i onsdags på jobbet...något triggande kan man ju säga. Fast samtidigt lugnande, för jag tycker - och har typ alltid tyckt - att tågrälsar är så himla vackra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0