ECT

Under samtalet med sjuksköterskan igår fick jag veta att jag hade varit med om 19 stycken ECT-behandlingar. I början hade jag två per vecka, men denna vecka hade jag bara en och det kommer jag ha de kommande veckorna också - för jag kommer få fler behandlingar, men hur många vet jag inte. Jag har inte upplevt behandlingarna på något speciellt sätt för jag blir ju bara ivägrullad och sövd och sedan är det klart. Jag blir dock otroligt glömsk av det så det är inte klokt, men det är tydligen normalt. Jag glömmer verkligen allt. Snart fyller jag år och det tog världens tid för mig att ens minnas hur gammal jag blir. Men de har sett att behandlingarna hjälper i alla fall och det ser till och med att det är det som har hjälpt bäst för till exempel innan jag började få ECT kunde jag bli bältad tre gånger per dag för att allt var så kaos inom mig. Nu minns jag inte sist jag blev bältad men det var nog ganska länge sedan. Jag vet inte om det är på grund av ECT:n, men det är något annat jag känner av och det är att jag kan inte koncentrera mig på att läsa och skriva. Alltså verkligen inte. T ex ett inlägg tar hur länge som helst för mig och jag får inte ens ihop orden. Det är så himla svårt att göra texten begriplig så jag blir helt tokig, men jag försöker. Dock är det kanske en anledning till att det blir lite konstiga inlägg den närmaste tiden, eller inga alls. Jag har dock saker inom mig som jag vill få ut, men det är verkligen svårt. Oavsett om det beror på ECT:n eller inte har de här 19 behandlingarna påverkat mig, men det är till största del positivt.


Kommentarer
Anonym

19 är ganska många att få med så tätt intervall. Hoppas ditt minne blir bättre nu när du bara ska få en gång i veckan ❤

Svar: Jag har väl haft två, eller kanske tre någon gång, som mest, men nu minskas det ju ned. Hoppas jag med, det är verkligen obehagligt att inte minnas dagliga ting. ❤
Sofia Kihlström

2017-01-15 @ 19:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0