Påverkad permis

TIGGERVARNING: självskadebeteende

Jag tänkte inte ens tanken att det skulle påverka min permission idag när jag skadade mig. Jag hade bara "måste-tankarna" i huvudet och insåg först när sjuksköterskan sa det att min handling gjorde att jag fick kortare permission idag. Först skulle hon dra bort den helt, men sedan fick jag i alla fall åka och se fotboll med pappa, vilket kändes jättebra. Men som förstått var morgonen jobbig. Möjligheten fanns och då blir tvånget ännu starkare. Oberoende av mina andra tankar och bristande livslust ska jag i alla fall försöka att inte skada mig själv, trots att tankarna blir så otroligt starka. Det är ju inte skönt att göra sig själv illa, men det är så svårt att låta bli. Nu ska jag dock det; låta bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0