Dyster? Lycklig? Mittemellan?

Allt är okej, känslor är känslor.
 
 
Det var ungefär det jag tänkte när jag kollade i dessa små böcker. Och att jag är så less på det här att man måste vara glad glad hela tiden om man ska få uttrycka sig.
Känslor som känslor. Och dessa är ju riktiga motsatser när man först hör titlarna. Men båda dessa små böcker har sina sanningar. Och båda är delar av livet. 
Och båda är faktiskt viktiga.
 
En självklarhet kan tyckas, men ändå är det så många som strävar efter att bli lyckliga genom materiella ting eller förändringar i sitt yttre. Och det fungerar inte. För en stund kanske. Men i längden är det dig det hänger på, din känsla inombords.

Det här handlar ju passande nog om att vara effektiv och göra det som fungerar. Ofta går vi kanske framåt, men trampar samtidigt på samma ställe för att vi inte gör någon förändring. Vi gör på samma sätt som alltid trots att det kanske egentligen inte fungerar.

Åh så viktigt! Jag älskar Ior! Det är okej att tala om vad du känner - trots att du inte känner dig nå vidare. Jag försöker komma ihåg det. Försök komma ihåg det du med. Och vem du än är, jag är alltid öppen för att lyssna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0