För att klargöra detta. För er? För mig själv?

Jag får ofta för mig en massa saker. Som att alla människor hatar mig. Att jag Jelaous tiden gör folk illa osv. 
 
Jag får även för mig att folk tycker att jag gör allt för att trycka upp i deras ansikten att "jag lider av psykisk ohälsa". Så jag måste bara få klargöra detta: SÅ ÄR DET INTE. Visst skriver jag mycket. Om ämnet. Om mig själv. Men inte av den anledningen. Jag gör det för att jag tycker ämnet psykisk ohälsa, beteendevetenskap i övrigt, är intressant. Jag tycker även att det är viktigt att vi pratar om det för jag tror att på så sätt kan tabun minskas och fler kan våga söka hjälp. Men jag forskar inte. Jag samlar inte ihop material från studier för att sammanfatta. Så min informationskälla är...ja, mig själv. Allt jag skriver om har jag lärt mig genom mina upplevelser, varesig jag återberättar något eller skriver om något jag har läst. Det kommer från mig. Och då kan jag inte bara stänga ute min informationskälla, för det är ju därifrån allt kommer. Utan mig själv har jag inte så mycket att komma med.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0