I was scared to death, I was losing my mind. I couldn't close my eyes I was pacing all night. I think I found the light at the end of the tunnel




Andra gången sedan fjortonde maj. Första gången kändes det inte så mycket. Det var väl för nära. Fortfarande inte på riktigt. Nu. När allt har fått sjunka in. När det har gått en tid. Nu känns det.
Första stegen in på gården där Kulturskolan är. Jag går förbi gräsplätten. I lurarna börjar låten som spelades åttio procent av sjukhustiden spelas. Blickar ut mot gatan som var min utsikt däremellan tårarna och kramperna. Nu var tårarna nära igen. Även när jag hade gått förbi. In i skolan. Utanför salen. Så många tankar hann passera.  Och jag vet inte vad jag känner. 
För mycket.
Och alla ljud. Alla känslor. Alla intryck. Och all smärta. Kommer tillbaka. Jag lever om situationen igen. Och igen. Och igen. Allt är så tydligt. Så verkligt.
Men ändå.
Så långt borta. Från verkligheten.
Förvirrad.
Vet inte ens på vilken sida tankarna är.
Positiva. Negativa. Tacksamma. Rädda. Ledsna. Eller bara fullständigt skräckslagna.
Vad jag vet: Fiolen om en halvtimme kommer göra allt bättre.

Ännu en gång det skulle passa bra med Buffy, men jag låter bli. Inget mer Buffy här.

Somehow, I'll keep the light I have and find the light I'm missing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0