So I say thank you for the music, the songs I'm singing

Jag blir alltid lika förvirrad när jag ska svara på frågan vilken musik jag lyssnar på. Det är ju liksom inte någon speciell artist eller så...musikstilar har jag ingen koll på...så nä, jag vet inte riktigt. Det som är bra?
 
Fast när jag kollar igenom min musik hittar jag nog ändå ett mönster som säger att vissa artister/grupper förekommer oftare än andra.
 
Olly Murs
La Quinta Estación
Melissa Horn
One Direction
Michael Jackson
ABBA
Queen (eller deras låtar då jag blev så förälskad i We Will Rock You musikalen, men i de låtarna sjunger ju inte Queen)
Random, fina låtar från Glee
 
Såg även att det var vissa artister som hade fler än två låtar. 
Justin Bieber
Barrie Gledden
Cali y El Dandee
Mariah Carey
Julieta Venegas
 
Sedan finns det hur många andra låtar som helst. Jag vet inte ens var jag har fått alla ifrån, men finns det någon fin/berörande/relaterbar/bara perfekt textrad i en låt kan jag förälska mig i den. Det som har hänt med de där övre artisterna/grupperna är att jag har hittat en låt,hittat en till, och helt plötsligt hittar jag något fint i nästan alla låtar.
 
Jag gillar musik, det är underbart, men vad för slags musik jag gillar...ja, det som passar.
 

Thanks for all the joy they're bringing 
Who can live without it, I ask in all honesty 
What would life be? 
Without a song or a dance what are we? 
So I say thank you for the music 
For giving it to me 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0