jag...

♦ är barnsligt förtjust i då isen lägger sig på vattenpölarna och det knastrar sådär härligt när man trampar på dem.

♦ får världens skummaste skador, vet inte var de kommer ifrån, de försvinner aldrig och de är på konstiga ställen

♦ använer nästan nästan aldrig smink. Det jag använder ibland är typ (om nagellack ens räkans, haha):

♦...men jag har även det:

♦ duschar iskallt för att jag inte ska slösa tid - eller energi.
♦ älskar mangodoft
♦ hatar att sitta på ytterstolen på bussen
♦ kan busvissla med alla kombinationer av fingrarna. Höger tumme med resten av högerhandens och västerhandens fingrar osv...
♦ äter inte kött
♦...men jag skulle inte klara mig utan fisk.
♦ gillar att hitta på konstiga saker i matväg tex (dock inte lika konstiga som min morfar gjorde - rödbetor och kaviar tillsammans på mackan)
♦ är väldisk pedantisk när jag sopar i stallet.
♦ gråter för allt och inget. När jag är ledsen, arg, glad, rädd...
♦ blir enormt äcklig så fort jag kommer till skolan. Håret blir smutsigt, ansiktet blir någon annan färg än det var när jag åkte hemifrån, kläderna passar inte osv...
♦ dricker inte och jag känner inget behov av det heller.
♦ tränade förut bara för att inte få dåligt svamvete de gångerna jag åt, t ex här
♦ har slutat gilla vintern sedan jag började rida Bonita
♦ gör aldrig något med mitt hår. Duschar det, låter det självtorka och borstar det när jag stiger upp.
♦ har inte ätit godis, chips, fikabröd, glass eller druckit läsk på 38 månader.
♦ har inte ätit popcorn, kex eller druckit saft på 32 månader.
♦ får ofta mardrömmar om att jag råkar äta godis eller dyligt
♦ har tyvärr lätt för att skryta när det väl kommer någonting jag är nöjd med.
♦ har lärt mig att inte lite på magkänslan angående prov. När der känns bra har det  gått dåligt och tvärt om.
♦ önskar att jag kunde fotografera sådär bra så att det bara kittlas i ögonen när man ser bilderna.
♦ har komplex över alla mina kroppsdelar utom mina händer. Fast det har jag typ också.
♦ är inte kräsen när det gäller mat om det inte är jätteonyttigt.
♦ tror att jag har tre döda tånaglar
♦ älskar havregryn
♦ jag har typ ingen kroppskontroll i min vänstra kroppshalva
♦...och jag blir frustrerad när jag märker hur mycket svagare jag är i den.
♦ stör mig på bilder (skärskillt fina) där man inte ser hela föremålet, eller i alla fall en sådan stor del så man får en uppfattning om hur helheten er ut
♦ är väldigt konstig. Om jag tänker på något, tex att jag ska slänga pappret som ligger i andra änden av rummet men ids inte göra det för tillfället så slutar det ofta med att jag gör det ändå pga att jag tänker på det ända till jag har gjort det (och det tar typ max en min innan jag gör det).
♦ kan ingenting om fåglar utom typ vad som är en skata och vad som är en kråka, trots att jag är galen i fåglar.
♦ kategoriserar fåglar som fin, söt eller fin och söt
♦ är väldigt självkritisk när det gäller det mesta så det verkar nog ofta som att jag fiskar efter positiv bekräftelse
♦...men när jag av någon anledning yttrar mig om hur dåligt något har gått blir jag bara irriterad när andra säger emot. Det är löjligt när det är så uppenbart.
♦ kan inte räkna medan jag spelar fiol
 
♦ har aldrig aldrig haft sådan enorm träningsvärk som jag har nu. Jag haltar!
♦ har cirka 2000 fula bilder på mina dator från Annas iphone på mig och Rebecca
 
 
Jag har helt ärligt ingen aning om varför jag gjorde detta,
men det fick mig att inse att jag låter som en väldigt tråkig människa.
Somliga tycker det och 
andra är mina vänner, så är det.
 
 

Kommentarer
moster Karin

Fint att få följa dina tankar och ditt liv, men det verkar som om din kropp beöver vila mellan all träning.... Vilan bygger upp kroppen. kram

Svar: Jadå, jag vilar, skärskillt nu under lovet! Vill ju inte att äningen ska vara förjäves :)
Sofia Kihlström

2012-10-30 @ 14:58:33
Amanda

jag tycker du är en helt underbar person, Sofia!!! hahah älskar hur du kategoriserar fåglar. du är finast.

Svar: Haha aww Amanda, du med <3
Sofia Kihlström

2012-10-30 @ 15:14:58
URL: http://ajonssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0