Händelserik dag

Jag har nu tappat räkningen på hur många gånger jag har skrivit om det här inlägget. Så nu blir det bara något snabbt.

Jag har inte varit på den permission jag egentligen skulle för jag fick inte tillåtelse att åka på den av vissa anledningar. Idag började jag på ett pussel och har lagt lite då och då för att fördriva tid och förtränga tankar. Min fd. ätstörningsbehandlare som jobbade inom öppenvården, men som nu jobbar här på avdelningen, hjälpte mig att få ett litet ställe i rummet där jag kunde fortsätta lägga pusslet. Bra var det, men jag kan väl inte säga att jag har talang i att lägga pussel precis. Sedan hjälpte jag personalen att lyfta upp IKEA-möbler som de hade i sitt förråd där nere som var saker avdelningen skulle förnyas med. Allt kom inte upp idag, men en hel del och det blev väldigt fint och fräscht. Vid tretiden gick jag och min fd. behandlare hem till mig för att komma ut en sväng och för att hämta lite grejer. Lade sedan mer pussel men det är verkligen inte min grej - men det fungerar desto bättre till att distrahera en från destruktiva tankar. På kvällskvisten kom en sjuksköterska in till mig och pratade lite med mig vilket var väldigt uppskattande. Vi pratade både om tiden som har varit, och annat som ska komma. Det var så mycket vi pratade om som lättade mitt hjärta och det var väldigt behövligt. Allt jag hade tänkt skriva i det här inlägget trillade helt enkelt ner och efter miljonte gången är min motivation till att skriva, noll. Och vissa saker ansåg jag inte var lämpliga att skriva.

Mitt lilla pusselbord i mitt rum. Har ingen rumskompis nu så jag kan ta kort här i rummet. Tänkte inte ens på att jag gjorde fel i förra inlägget när hennes säng var på bild när jag laddade upp gårdagens foto, men det är borta nu så.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0