Givande läkarsamtal

Hade tidigare idag ett väldigt bra, och långt, läkarsamtal med chefsöverläkaren. Fick veta en massa om vad som händer och hur de tänker och det är verkligen jätteskönt att ha lite koll. Mycket var "kanske" så det kommer någon annan gång när det är mer säkert, men det är i alla fall behandlingskonferens nästa vecka eftersom mitt LPT går ut snart. Där ska det väl bestämmas vad som händer framöver och om det ska bli något mer LPT och så. Inför det där ska jag tydligen tänka på mina kort- och långsiktiga mål som jag ska framföra. Jaha...får väl se hur bra det kommer gå att både ta fram mål som jag inte har och sedan få fram det muntligt.

Jag ska även få testa på en ny medicin - eller snarare om jag vill - som kanske kan vara ett sista försök i medicinsk väg. Tydligen har jag provat på en massor med olika mediciner, men det är så klart inget jag kommer ihåg, förutom två. Åh, trots att ECT:n gjorde så mycket bra för mig, hatar jag att mitt minne är så påverkat. Nåväl, jag får i alla fall välja själv om jag ska testa någon av de här medicinerna (eller båda om en visar sig inte fungera) och jag blir galen på dessa val. Hade nästan önskat att jag blev tvingad. Inte vet jag om jag vill testa några mediciner när jag varken har livsgnistan eller tron på mediciner, men jag ska alltså välja. Jag fick med mig en liten bunt med papper om dessa två så jag ska väl ta och läsa igenom dem innan jag behöver börja bestämma om jag ska testa eller inte. Känner nästan en skyldighet att testa trots att mitt hopp är som bortblåst. För tänk om de fungerar, då kanske det händer något annat. Något annat än det här.



Kommentarer
Anonym

Vilka mediciner får du kanske testa?

Svar: Minns inte vad de hette
Sofia Kihlström

2017-02-23 @ 20:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0