Förbättring

Jag får mina glada ryck när jag klarar av att göra vardagliga saker som t ex städa mina marsvins bur. Jag märker hur medicineringen med Anafranil och ECT:n hjälper. Visst gör jag det inte helt ångestfritt, allt som har med städning och smuts att göra kommer kanske alltid framkalla en viss ångest om jag inte gör på "mitt rätta sätt", men det är så många småsaker som jag märker att jag faktiskt kan göra nu, utan att tvånget tar över. Bara det att jag som sagt kan städa mina marsvins bur utan att städa hela huset (kan bero på att jag inte är i min lägenhet men det känns som att det skulle gå där också). Att jag sedan dessutom kan sopa golvet lite lätt utan att städa hela rummet, lägga en prydnadskudde på golvet när jag bäddade sängen, ta på mig annat än helt nytvättade kläder efter att jag har duschat, använda kläder som har färdats någonstans utan att ha tvättas, ta upp mina marsvin och gosa med dem hur jag vill....ja listan blir bara längre och längre och det känns helt fantastiskt. Den riktiga prövningen kommer väl först när jag är hemma i min lägenhet, men små framsteg ser jag ändå. Förhoppningsvis hjälper ECT:n ännu mer när jag får fler behandlingar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0