Det kommer annat emellan och det är bra

Fredag var en bra dag. Idag är en bra dag. Har haft många bra dagar. T ex igår med Rebecca och Anna. Men fredag och idag har något gemensamt: Melissa Horn. Jag var på hennes spelning på KH i fredags och det var fantastiskt. Precis lika fantastiskt som jag hade föreställt mig varje gång jag de senaste månaderna har tänkt på den för att stoppa ännu ett självmordsförsök. För jag minns hur det vad 2013. Trots likgiltighet och ett extremt mörker, kändes det ändå som att jag den 5/12 svävade på moln. Just tack vare Melissas konsert. I fredags var det inte något sämre. Snarare bättre då jag faktiskt vågade stanna kvar och säga mer saker än "det var jättebra". Helt plötsligt kände jag mig inte så jävla socialt inkompetent utan jag bara pratade på. Förmodligen för att musik är som en drog för mig och ja, man blir väl lite annorlunda då.

Idag i alla fall, har jag det också väldigt bra. Om två timmar spelar Melissa Horn i Umeå. Och igår drog jag fram spontaniteten i mitt fyrkantiga jag och köpte en biljett. Så nu sitter jag i ett hotellrum i Umeå och ska snart bege mig till Idunteatern. Jag tänkte vänta på busshållplatsen efter konserten tills bussen gick tidigt på måndagsmorgonen, men pappa insisterade på att jag skulle ha någonstans att sova. Om jag känner mig bortskämd? Javisst. Men jag har det å andra sidan väldigt bra här inne. Lite jobbigt stundtals, men jag får se det som lite övning inför min kommande behandling. Att göra saker hela mitt inre skriker nej till.

Kommentarer
Sanna Nilsson-Lidin

heja heja!!
Hoppas det var lika bra på lördagen, om inte bättre!

Svar: Det var jättejättejättebra!!!
Sofia Kihlström

2016-04-28 @ 02:35:58
URL: http://sannanilssonlidin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0